Boken om Mei (Lättläst)
Inbunden bok. Bokförlaget Hegas. 2006. 32 sidor.
Nära nyskick.
Det finns fler lättlästa böcker på min sida!
Baksidestext: Det var en helt vanlig måndag. Vi skulle göra semlor på hemkunskapen. Jag hatar semlor. Plötsligt kände jag hur mina ben inte alls gick till hemkunskapen. Istället vek de av mot mitt skåp, vidare mot porten och till sist ut på skolgården.
Det var där jag såg henne för första gången.
Hampus blir blixtkär i den nya tjejen som börjar i klassen. Hon heter Mei och kommer från Kina. Bara hon inte varit så blyg! Vad ska Hampus göra för att få henne intresserad?
Till slut kommer han på det. Men det blir något han får ångra...
En bok om vad man vågar om man är riktigt kär!
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789186651442
- Titel
- Boken om Mei
- Författare
- Åsa Storck
- Förlag
- Bokförlaget Hegas
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 32 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Språk
- Svenska
