Every Camel Tells A Story - Celebrating 100 Years Of Inspiring Creativity
Inbunden bok. JT International SA (The Camel trademark). 2013. 147 sidor.
Nära nyskick.
ENGELSK TEXT. Stort format 29,5 x 25,5 cm Vikt 1.940 g.
Inbundet förlagsband i snygg layout, mycket rikt illustrerad med färgfoton, 6 st. stora utvikbara posters och 6 st. 12-sidiga "booklets" i halvsidesstorlek (i varje kapitel) samt en lös stor utvikbar plansch med tidslinje för cigarettmärket Camel från 1913-2013. Denna grafiska fotobok om konsten i Camels reklamkampanjer gavs endast ut i limiterad upplaga till anställda hos Japan Tobacco Inc. This book has been produced to celebrate the centenary of the Camel brand and traces its evolution since 1913. The book commemorates the 100th birthday of the Camel brand, with a purely documentary and historical intention and is in no way aimed at encouraging tobacco consumtion. This book is being made available to JTI employees and is stricty intended for internal usage only. CONTENTS: Camel and art: The creative lab inspiration 1. Birth of an icon 2. The camels are coming 3. Walk a mile 4. Pin-ups 5. Camel adventure 6. Camel sound. Wrap-up party and the years ahead.
// Små diskreta hanteringsspår förekommer. Bilderna visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0595]
