Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.

Förlagsfakta

ISBN
9789188829016
Titel
OEI # 80–81. The zero alternative: Ernesto de Sousa and some other aesthetic operators in Portuguese art and poetry from the 1960s onwards
Förlag
OEI Editör
Utgivningsår
2018
Omfång
640 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
195 x 297 mm Ryggbredd 33 mm
Vikt
1835 g
Språk
English
Baksidestext
The most recent issue of OEI magazine takes its starting point in Ernesto de Sousa’s explosive activities as filmmaker, photographer, curator, critic, writer, folk art researcher, multimedia artist etc. in the Portuguese 1960s onwards. Being active in almost every­thing that belongs to the domain of the arts in the broadest sense of the word, Ernesto de Sousa (1921-1988) adopted the term “aesthetic operator” to be used instead of the word “artist” – “for the simple reason that ‘artist’ designates a kind of sociolo­gical position and not a philosophical attitude towards the world” (José Miranda Justo).
As a “source of enthusiasm, dynamism and motivation” (Isabel Alves), Ernesto de Sousa created new connections between all sorts of disciplines, forms, materials and social contexts. In its 640 page long textual and visual montage, including a series of new essays and translations of key essays, as well as a lot of archival material, OEI #80-81 also looks at the practices of a number of De Sousa’s fellow “aesthetic operators” (Alberto Carneiro, Túlia Saldanha, Álvaro Lapa, Fernando Calhau, Lourdes Castro, Ana Vieira, Ana Hatherly, E.M. de Melo e Castro, António Barros…). At the same time, OEI #80-81 encompasses texts on magazines such as Poesia Experimental, Operação, Nova, A Urtiga, and Alternativa; and works by artists from younger generations such as Isabel Carvalho, Paulo Mendes and Mariana Silva.