Tillväxtföretagets drivkrafter
Inbunden bok. Almqvist & Wiksell. 1:a uppl. 1992. 218 sidor.
Mycket gott skick. "Snabbväxande företag är som tävlingshästar: snabba, känsliga och svårridna för den ovane, men en utmaning för den som kan tekniken. De företag som växer snabbt har lärt sig att skapa en marknad och de har förstått att fokusering och att ibland tacka nej till affärer är förutsättningar för att växa internationellt och få den volym som ger uthållig lönsamhet. De har lärt sig utnyttja flexibla resurser och ser ständiga förändringar i organisationen som en trygghet. 'Tillväxtföretagens drivkrafter' ger insikter i vad som krävs för långsiktig expansion och beskriver det klimat som tillväxten skapar samt hur man hanterar problemen som följer i dess spår. Boken tar upp tillväxtens alla sidor och belyser dem med hjälp av exempel från snabbväxande företag. Produktblomman, den finansiella husvagnen, rallarorganisationen, det sociala stängslet, farfarsprincipen och det symboliska ledarskapet är bara några av de spännande termer som presenteras. Boken kan användas som arbetsredskap i snabbväxande företag och tjäna som inspirationskälla för alla som vill förändra sin verksamhet".
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789121601563
- Titel
- Tillväxtföretagets drivkrafter
- Författare
- Ahrens, Thomas - Sandqvist, Hans
- Förlag
- Malmö : Almqvist & Wiksell ekonomiförl
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska
