Lycklig lönsamhet : om att bygga stark företagskultur
Inbunden bok. Vision Takeoff Publishing. 1 uppl. 2013. 207 sidor.
Nära nyskick.
Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Hur går ni från flummiga värdeord till värdeskapande handlingar och beteenden? Hur är egentligen företagskultur och värderingar kopplade till finansiella resultat? Hur bygger ni kultur i praktiken, en kultur som både bidrar till lönsamhet och lycka?
Lycklig lönsamhet är en bok för dig som är det minsta nyfiken på varför man ska hålla på med kultur- och värderingsfrågor, och hur man gör i praktiken. Författarna Marie Alani och Helena Timander har gjort en djupdykning i ämnet och du får ta del av såväl intressanta forskningsresultat som konkreta och inspirerande företagsexempel. Framförallt har de intervjuat många ledare. Utvalda stjärnföretag berättar sin historia, om kulturbyggande vanor och om betydelsen av att vara ett företag som styrs av värderingar. Maries och Helenas forskning kokar ner till åtta framgångskriterier som ni kan använda som pratiska verktyg när ni sätter igång med ert eget kulturbygge.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789198111002
- Titel
- Lycklig lönsamhet : om att bygga stark företagskultur
- Författare
- Alani, Marie
- Förlag
- Vision Takeoff Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 225 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur går ni från flummiga värdeord till värdeskapande handlingar och beteenden? Hur är egentligen företagskultur och värderingar kopplade till finansiella resultat? Hur bygger ni kultur i praktiken, en kultur som både bidrar till lönsamhet och lycka?
Lycklig lönsamhet är en bok för dig som är det minsta nyfiken på varför man ska hålla på med kultur- och värderingsfrågor, och hur man gör i praktiken. Författarna Marie Alani och Helena Timander har gjort en djupdykning i ämnet och du får ta del av såväl intressanta forskningsresultat som konkreta och inspirerande företagsexempel. Framförallt har de intervjuat många ledare. Utvalda stjärnföretag berättar sin historia, om kulturbyggande vanor och om betydelsen av att vara ett företag som styrs av värderingar. Maries och Helenas forskning kokar ner till åtta framgångskriterier som ni kan använda som pratiska verktyg när ni sätter igång med ert eget kulturbygge.