Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Medierna och mediernas makt : perspektiv från Engelsbergsseminariet 2004
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173531436
Titel
Medierna och mediernas makt : perspektiv från Engelsbergsseminariet 2004
Författare
Engelsberg Seminar (2004 : Ängelsberg) - Jakobsson, Jim - Almqvist, Kurt - Linklater, Alexander - Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelse för allmännyttiga ändamål
Förlag
Bokförlaget Atlantis
Utgivningsår
2004
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
165 x 246 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
544 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Frågor om ägande, makt och förtroende måste besvaras inte bara i teorin utan också i praktiken. Hur fungerar medierna i verkligheten? Hur ser balansen mellan vinstintresse och public service ut? Hur hanterar medierna sin demokratiska uppgift? Frågor som dessa sysselsätter skribenterna i Medierna och mediernas makt, en essäantologi med bidrag av framstående medieprofiler från hela världen.

Boken ingår i Engelsbergsseminarierna och utges i samarbete med bokförlaget Atlantis och Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelse för allmännyttiga ändamål.

Medverkande: Kavi Chongkittavorn, Niklas Ekdal, Jonathan Fenby, David Frum, Kay Glans, Roy Greenslade, Thomas Hylland Eriksen, Isabel Hilton, John Lloyd, Edward Lucas, Nathan Shachar, Thomas Steinfeld, Tarun J Tejpal, Shashi Tharoor