Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Allt du behöver veta om varumärken

Allt du behöver veta om varumärken

Häftad bok.

Gott skick. Liber. uppl.1. 2011. 144 s. mindre bruksslitage, lite skav och märken på pärm, fin inlaga?.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147096602
Titel
Allt du behöver veta om Varumärken
Författare
Amnéus, Anders
Förlag
Liber
Utgivningsår
2011
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
274 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad är ett varumärke, och vad är det bra för? Varumärken handlar om att göra sig märkvärdig – för att särskilja sig ifrån andra och märkas. Det är den korta förklaringen. Vill du veta mer ska du definitivt läsa den här boken.

Läs mer
Allt du behöver veta om varumärken är skriven för dig som vill lära dig allt (du behöver veta) om varumärken. Du får alla verktyg och därtill en komplett handledning i att bygga ett varumärke. När du läst boken kommer du att veta varför Alien var en bra idé, men Pepsi Crystal var en dålig. Hur Arnold Schwarzenegger kunde bli guvernör i Kalifornien och hur Coca-Cola använde sitt varumärke för att förhindra konkurrens.

Du ska bry dig om ditt varumärke därför att köpbeslut mer är en fullbordan av en impuls än resultatet av ett rationellt övervägande. I boken kan du läsa om hur varumärken fungerar inne i hjärnan och hur de fungerar mellan människor. Varför de får en sådan betydelse trots att de egentligen bara är en etikett hjärnan använder för att förenkla hanteringen.

Att arbeta med varumärken är att ge identitet, att styra vad andra tänker när de tänker på något. Steg för steg går författaren igenom allt från vad ett varumärke är, till hur du med olika byggstenar kan skapa ett varumärke, som hos konsumenten får en personlig mening och betydelse. Du får veta hur man kan vårda existerande varumärken, arbeta med varumärkets kommunikation och skapa en varumärkesarkitektur.
Plus lite annat.

Om författarna
Anders Amnéus arbetar som konsult inom marknadskommunikation. Han har tidigare arbetat på Stockholms universitet, Institutionen för reklam och PR, där han utvecklat en ny utbildning – Marknadskommunikation och IT – i samarbete med Institutionen för data- och systemvetenskap. Han har även varit verksam som projektledare på webb- och reklambyråer.
Anders Amnéus har tidigare skrivit ”Allt du behöver veta om marknadsföring” (Liber, 2010).