Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2006. 149 sidor.
Mycket gott skick.
Boken är en gåva till Röda Korset. När du köper boken bidrar du till Röda Korsets verksamhet. Tack!
Vi har flera hundra titlar till. Gå gärna in och kolla. Du betalar bara en frakt (62kr) per beställning oavsett hur många av våra böcker du väljer.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144045290
- Titel
- Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
- Författare
- Anders Bengtsson - Jacob Östberg
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brad managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
