Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 55 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Om konsten att samtala. En bok för människor i kontaktyrken

Om konsten att samtala. En bok för människor i kontaktyrken

av

Inbunden bok. Norstedts. 4:2 uppl. 2011. 260 sidor.

Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 470 g. Inbundet förlagsband, FJÄRDE reviderade upplagan. "Vad enklare livet hade varit om vi kunde samtala med varandra på rätt sätt." Innehåll: Förord 1. Ditt bästa sätt 2. Samtalet som vetenskap 3. Några teorihörnpelare 4. Samtalets ramar 5. Samtalet som konst samt Litteratur och Register mm. // Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [4528]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 55 SEK Swish

9 dagar sedan

Förlagsfakta

ISBN
9789113026190
Titel
Om konsten att samtala : en bok för människor i kontaktyrken
Författare
Anders Engquist
Förlag
Norstedts
Utgivningsdatum
20090820
Omfång
260 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
140 x 215 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
480 g
Språk
Svenska
Baksidestext
När man ska samtala med människor ligger det en styrka i att lära sig använda några generella metoder. Det är värdefullt när man vill försöka hjälpa människor att tänka, känna och handla i nya banor. Det är bättre än att ge goda råd på detaljnivå vilket sällan för utvecklingen framåt. Anders Engquist beskriver i denna bok några teorier som han själv funnit fungera i samtal med människor. De teoretiska modellerna belyses med många intressanta exempel ur samtal. Fram växer författarens budskap om att det är ett eget, personligt förhållningssätt, grundat på kunskaper och erfarenheter som samtalsledare bör försöka komma fram till. Läsaren får god hjälp på vägen, samtidigt som hon eller han lär känna sig själv litet bättre. Om konsten att samtala vänder sig till människor som arbetar med människor - inom sjukvård, pedagogisk verksamhet och rådgivning av skilda slag. Boken kan också användas inom högskolor, socialtjänsten, i studiecirklar och vid arbetsledarutbildningar.