Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Processbaserad verksamhetsutveckling - varför, vad, hur?

Processbaserad verksamhetsutveckling - varför, vad, hur?

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:8 uppl. 2017. 540 sidor.

Nära nyskick. Format 25 x 17,5 x 3 cm Vikt 1.180 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, ANDRA kraftigt omarbetade och utökade upplagan, illustrerad med sv/v figurer, läsband. INNEHÅLL: Förord * DEL I. Processbegreppet 1. Varför processbaserad verksamhetsutveckling? 2. Processer och processynsätt 3. Kund och värdeskapande 4. En organisations verksamhetsidé och strategi 5. Verksamheten sedd ur ett processperspektiv 6. Från funktion till process * DEL II. Etablera processledning 7. Processledning - principer och mål 8. Förstå processens kund 9. Förstå processens relation till verksamhetsstrategin 10. Kartlägga och visualisera processer 11. Från kundbehov till processkrav 12. Utveckla mätsystem för processer 13. Etablera och ständigt förbättra processer 14. Processägarskap * DEL III. Utveckla processer 15. Processutveckling som projekt 16. Fas 1 - Förbereda 17. Fas 2 - Förstå 18. Fas 3 - Förbättra 19. Fas 4 - Förverkliga 20. Fas 5 - Förvalta * DEL IV. Processbaserad utveckling och ledning av verksamheter 21. Verksamhetsutveckling med processparadigm 22. Den processorienterade organisationen 23. Resurs- och arbetsledning i den processorienterade organisationen 24. Den processorienterade organisationens viktiga stödjande system 25. Tvärorganisatorisk processorientering 26. Mognadsmodeller - ett sätt att utvärdera processarbetet 27. Nischade metoder för verksamhetsutveckling * DEL V. Framtidsaspekter 28. Utmaningar för framtiden. Referenser. Sak- och personregister.
// Inga anteckningar, pärmkanterna har små hanteringsmärken. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0284]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144059761
Titel
Processbaserad verksamhetsutveckling : varför, vad, hur?
Författare
Ljungberg, Anders
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2012
Omfång
540 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
180 x 250 mm Ryggbredd 35 mm
Vikt
1215 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den nya upplagan av boken innebär en kraftig omstrukturering, väsentlig omarbetning och utökning baserad på erfarenheter av ytterligare tio års praktiskt arbete, undervisning och forskning inom processområdet och där de tankegångar, koncept och metoder som ursprungligen presenterades har legat till grund.

Någon har sagt att ”förändring är det enda konstanta” och bokens innehåll har naturligtvis anpassats till dagens verklighet och värderingar i näringsliv, offentlig sektor och andra typer av organisationer. I kanske ännu högre grad än tidigare räcker den traditionella hierarkiska och funktionsorienterade organisationsformen inte till för att tillmötesgå dagens och morgondagens krav och förväntningar. Konkurrensen blir ständigt hårdare, utvecklingen snabbare, utrymmet för felsatsningar allt mindre och anpassningsförmågan allt viktigare. Inget kan rädda ens den mest framgångsrika organisation om den inte fortsätter utvecklas i snabb takt.

Boken täcker alla de faser som ingår i en förändringsprocess, från arbetet med att skapa medvetande om problem och möjligheter, via identifiering, kartläggning, mätning, analys, utveckling och etablering av processer, till hur man möter framtidens utmaningar i en kundfokuserad verksamhet. Ökad fokus har lagts bl a på att besvara frågan ”hur ?” och på processer i ett fortvarighetstillstånd men också på ledningsprocesser, på anpassning till dagens linjeorganisation samt på att relatera processorienteringen till andra koncept för verksamhetsutveckling.

Denna bok riktar sig till såväl studerande vid universitet och högskolor som till yrkesverksamma praktiker med ledningsuppgifter eller ansvar för verksamhetsutveckling.