H2000 x 3 — Praktisk marknadsföring 1 - Fakta och uppgifter – Branschkunskap – Personlig försäljning 1
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 320+264+309 sidor.
Gott skick.
Gott bruksskick. Blandade utvändiga nötningar, inlagorna genombläddrade – huvudsakligen fina, någon enstaka fläck och något enstaka pennstreck förekommer, men generellt rena och fria från klotter.
Följande böcker ur H2000-serien ingår i annonsen:
1. Praktisk marknadsföring 1 (ISBN 9789147106158)
2. Branschkunskap (ISBN 9789147100071)
3. Personlig försäljning 1 (ISBN 9789147106134)
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147106158
- Titel
- H2000 Praktisk marknadsföring 1 Fakta och uppgifter
- Författare
- Andersson, Jan-Olof
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm
- Vikt
- 720 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring i butik är ett praktiskt och kreativt arbetsområde. Boken ger en bred introduktion i arbetet med butikens marknadsföring. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med många exempel och intervjuer levandegör boken ämnesområdet för läsaren. Boken tar bland annat upp: - Butikskommunikation - Affärsidén i butikens marknadsföring - Vad menas med konkurrensmedel? - Sinnesmarknadsföring – vad är det? - Vad gör en butikskommunikatör? - Vad är säljstödsmaterial? - Hur gör man en säljande exponering? - Hur planerar, kalkylerar och utvärderar man en kampanj? - Vilka lagar och regler gäller vid marknadsföring i butik? I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer fördjupande övningar samt APL och lärlingsuppgifter att lösa i samråd med handledare. Vill man arbeta i projektform finns även ett större sammanfattande projekt i slutet av boken. Projektet omfattar hela kursen.
