Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Servicekunskap för goda kundrelationer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147123759
Titel
H2000 Servicekunskap Fakta och uppgifter
Författare
Andersson, Jan-Olof
Förlag
Liber
Utgivningsår
2017
Omfång
300 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 225 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
630 g
Språk
Svenska
Baksidestext
H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer ger inspiration inför det framtida yrkeslivet med fokus på service!
Läromedlet innehåller vad man behöver kunna för att ge god service. Det tar också upp baskunskaper som eleverna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Texterna är pedagogiskt upplagda och innehåller intervjuer och verklighetsnära exempel. Upplaga två är genomgående uppdaterad med många nya exempel, uppdaterad lagstiftning och en genomgång av uppgifter.
H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer innehåller följande kapitel:

Servicemötet
Att arbeta med service och försäljning
Säljsamtalet
Service och försäljning på olika mötesplatser
Lagar och regler
Ta hand om kunden efter köpet
Beräkna ekonomin
Prissättning
Datorstöd i service och säljarbete
Betalningar
Arbetsmiljö och säkerhet
Utvärdera service- och säljmötet

Andra upplagan av H2000 Servicekunskap - för goda kundrelationer har uppdaterats med nya exempel, illustrationer och exempelföretag. Uppgifter har genomgående setts över. Några större förändringar i faktatexterna är att Handelsrådet nya beskrivningar på branschkompetenser tas upp i läromedlet. Den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har ersatt den gamla lagstiftningen i kapitel 5 och texterna om betalningssätt i kapitel 10 är rejält omarbetade.
H2000 Servicekunskap kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Den lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt.
Läromedlet innehåller en mängd aktiverande uppgifter och i materialet ingår ett integrerat projekt som följer bokens blockindelning med en projektuppgift per block.
Till materialet finns en lärarhandledning med pedagogiska tips, lösningar, Powerpoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Om författarna
Författare är Jan-Olof Andersson, Gunilla Eek, Marianne Feldt och Anders Pihlsgård. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Nu arbetar hon med metodutveckling av validering och arbetsplatslärande. Marianne är före detta lärare på handelsprogrammet, inköpschef och projektledare. Nu utvecklar hon stöd för arbetsplatslärande vid yrkesintroduktionsanställningar. Anders är erfaren lärare, konsult och affärsområdesutvecklare. Jan-Olof har lång erfarenhet som utbildare, konsult och läromedelsförfattare.