Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
IT Service Management i praktiken

IT Service Management i praktiken

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.

Nyskick. (49)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144035497
Titel
IT Service Management i praktiken
Författare
Angelica Haverblad
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
342 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
500 g
Språk
Svenska
Baksidestext
IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se