IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.
Gott skick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144035499
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
