Förskoleboken
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 1:1 uppl. 1998. 191 sidor.
Gott skick.
Format 23,5 x 17 cm Vikt 405 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, rikt illustrerad med sv/v foton och gröna sammanfattningsrutor. Ur baksidestexten: Förskolan är i första hand till för barnen och ska ge stöd och stimulans för barns utveckling. Verksamheten måste baseras på barnens nyfikenhet och glädje, det som lockar dem och fångar deras intresse och det som de tycker om att göra. Föräldrasamverkan ska grundas på pedagogernas vilja att stötta och hjälpa föräldrarna. Det gemensamma intresset är barnens bästa. Förskolebarn lär genom att leka, miljön ska locka barnen till lek, undersökande och utforskande. Pedagogerna måste vara medvetna om att barns inlärning pågår ständigt. I läroplanen för förskolan tydliggörs, att förskolan ska vara rolig och lärorik, stimulerande och utmanande för barnen, både intellektuellt och socialt. Grunden läggs för barnens fortsatta kunskapsinhämtande och utbildning. Pedagogiken ska bygga på lek och fantasi, upptäckarglädje och utforskande. INNEHÅLL: Förskolan idag. Förskolans tre ben: Barnen, föräldrarna, pedagogerna. Barnen. Föräldrarna. Pedagogernas. Förskolan är grunden till lärande. Förskolebarns utveckling. Förskolans innehåll. Förskolearbetets förutsättningar. Förskolans grundläggande teorier. Förskolans bakgrund. Förskolans riktlinjer och lagar. Litteratur och lästips. Register.
// Inga anteckningar, understrykningar förekommer, ryggen har läsveck. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0984]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9162222260
- Titel
- Förskoleboken
- Författare
- Ann Granberg
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 1998
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 239 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 404 g
- Språk
- Svenska
