Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Barnet, språket och miljön. Från ord till mening

Barnet, språket och miljön. Från ord till mening

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 220 sidor.

Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 335 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med enstaka sv/v figurer. INNEHÅLL: Inledning 1. Kommunikation - språk - tal 2. Teorier om språkinlärning 3. Talspråksutveckling 4. Språklig medvetenhet 5. Läs- och skrivinlärningsmetoder 6. Uppväxtmiljöns betydelse för språket 7. Kognitiv inlärning, språk och motorik 8. Kan datorer påverka språket? 9. Tvåspråkighet. Referenser. Bilaga.
// Över- och understrykningar förekommer på några sidor i kapitel 5. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [4295-2]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144600413
Titel
Barnet, språket och miljön
Författare
Ann-Katrin Svensson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1998
Omfång
220 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
350 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok, liksom i författarens tidigare bok Språkglädje, är temat miljöns stora betydelse för barns språkliga utveckling. Författaren redogör för tal- och skriftspråksutvecklingen upp till tidig skolålder samt visar hur skillnader i den verbala och skriftspråkliga miljön påverkar språkutvecklingen. Syftet är att öka medvetenheten om hur man i förskola och skola kan träna barnens språkliga medvetenhet samt skapa en miljö som stödjer och stimulerar utvecklingen.
Inledningsvis förklaras grundläggande språkliga begrepp samt ges en översikt över de senaste fem decenniernas viktigaste teorier inom området.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se