Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Barnet, språket och miljön. Från ord till mening.

Barnet, språket och miljön. Från ord till mening.

Studentlitteratur 1998. Häftad gallrad biblioteksbok, 220 sidor, 360 gram. Mycket gott skick, inplastad. Hur inverkar miljön på barns språkliga utveckling? Hur når man en rik, språklig miljö som ökar barns medvetenhet om språket? Den här boken vänder sig till dig som arbetar med barn i förskola, fritidshem och grundskolans tidigare år. Här förklarar författaren grundläggande begrepp inom barns språkutveckling och ger en översikt över teorier om barns språktillägnande. Med en mängd exempel visar hon hur barn når språklig medvetenhet och hur man som lärare och pedagog kan göra för att stötta dem i deras strävan. Kapitlen behandlar bland annat: - Talspråksutvecklingen - Språklig medvetenhet - Läs- och skrivinlärningsmetoder - Uppväxtmiljöns betydelse för språket - Datoranvändningens påverkan på språket - Flerspråkiga barns språkutveckling

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144600410
Titel
Barnet, språket och miljön
Författare
Ann-Katrin Svensson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1998
Omfång
220 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
350 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok, liksom i författarens tidigare bok Språkglädje, är temat miljöns stora betydelse för barns språkliga utveckling. Författaren redogör för tal- och skriftspråksutvecklingen upp till tidig skolålder samt visar hur skillnader i den verbala och skriftspråkliga miljön påverkar språkutvecklingen. Syftet är att öka medvetenheten om hur man i förskola och skola kan träna barnens språkliga medvetenhet samt skapa en miljö som stödjer och stimulerar utvecklingen. Inledningsvis förklaras grundläggande språkliga begrepp samt ges en översikt över de senaste fem decenniernas viktigaste teorier inom området. Läs mer om boken på studentlitteratur.se