Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Väljarna, partierna och medierna – En studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006

Väljarna, partierna och medierna – En studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006

Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2009. 359 sidor.

Mycket gott skick. Kantstötta hörn.
Innehåll:
1 Att studera valrörelser 9
Jesper Strömbäck
Del I Partierna
2 Valmanifestens bild av Sverige – kampen om gestaltningarna 31
Adam Shehata
3 Professionaliseringen av svenska valkampanjer – myt eller verklighet? 63
Jesper Strömbäck
4 Centerpartiets valkampanj 2006 – en fallstudie 89
Anna-Sara Fagerholm, Christina Grandien och Jeanette Lozanovska
Del II Medierna
5 Den medialiserade valbevakningen 127
Jesper Strömbäck
6 En lokal valrörelse på partiernas villkor 168
Lars Nord
7 Nyhetskommentatorer, spionskandaler och nyhetsdramer 196
Elisabeth Stúr
Del III Väljarna
8 Den dynamiska valrörelsen – kampanjeffekter under valrörelsen 2006 225
Jesper Strömbäck
9 Mediernas dagordningsmakt – om medierna, väljarna och jobbfrågan 257
Adam Shehata
10 Persson mot Reinfeldt – om effekterna av tv-debatter 289
Jesper Strömbäck
Del IV Framtida valrörelser
11 Valrörelsen 2010 – den första nya, den sista gamla eller en i raden nygamla? 327
Lars Nord

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186203108
Titel
Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006
Författare
Anna-Sara FGagerholm - Christina Grandien - Jeanette Lozanovska - Lars Nord - Adam Shehata - Jesper Strömbäck - Elisabeth Stúr
Förlag
SNS Förlag
Utgivningsår
2009
Omfång
359 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
481 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Valrörelsen är viktig. Då bestämmer allt fler väljare vilket parti de ska rösta på. Boken bygger på forskning kring politisk kommunikation i samband med den svenska valrörelsen 2006, som analyseras utifrån olika perspektiv.

Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.