Väljarna, partierna och medierna – En studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2009. 359 sidor.
Mycket gott skick.
Kantstötta hörn.
Innehåll:
1 Att studera valrörelser 9
Jesper Strömbäck
Del I Partierna
2 Valmanifestens bild av Sverige – kampen om gestaltningarna 31
Adam Shehata
3 Professionaliseringen av svenska valkampanjer – myt eller verklighet? 63
Jesper Strömbäck
4 Centerpartiets valkampanj 2006 – en fallstudie 89
Anna-Sara Fagerholm, Christina Grandien och Jeanette Lozanovska
Del II Medierna
5 Den medialiserade valbevakningen 127
Jesper Strömbäck
6 En lokal valrörelse på partiernas villkor 168
Lars Nord
7 Nyhetskommentatorer, spionskandaler och nyhetsdramer 196
Elisabeth Stúr
Del III Väljarna
8 Den dynamiska valrörelsen – kampanjeffekter under valrörelsen 2006 225
Jesper Strömbäck
9 Mediernas dagordningsmakt – om medierna, väljarna och jobbfrågan 257
Adam Shehata
10 Persson mot Reinfeldt – om effekterna av tv-debatter 289
Jesper Strömbäck
Del IV Framtida valrörelser
11 Valrörelsen 2010 – den första nya, den sista gamla eller en i raden nygamla? 327
Lars Nord
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789186203108
- Titel
- Väljarna, partierna och medierna : en studie av politisk kommunikation i valrörelsen 2006
- Författare
- Anna-Sara FGagerholm - Christina Grandien - Jeanette Lozanovska - Lars Nord - Adam Shehata - Jesper Strömbäck - Elisabeth Stúr
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 359 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 481 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Valrörelsen är viktig. Då bestämmer allt fler väljare vilket parti de ska rösta på. Boken bygger på forskning kring politisk kommunikation i samband med den svenska valrörelsen 2006, som analyseras utifrån olika perspektiv.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
