Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Litteraturundervisning i grundskolan

Litteraturundervisning i grundskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1993. 141 sidor.

Gott skick. Understrykningar och små anteckningar i blyerts förekommer.
"En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskriver ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I boken andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras. I den tredje och sista delen ges många praktiska exempel på hur en litteraturundervisning baserad på idén om textnära samtal kan utformas för olika åldrar."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144463117
Titel
Litteraturundervisning i grundskolan
Författare
Anne-Kari Skardhamar
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1993
Omfång
141 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
250 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En viktig uppgift för skolan är att stimulera elevers intresse för litteraturläsning. I bokens första del beskrivs ett antal olika sätt att utforma och profilera litteraturundervisningen, vilka baseras på litterära analysmetoder. I bokens andra del redogör författaren för hur strukturerade och textnära samtal med eleverna kan fördjupa deras förståelse av skönlitterära texter. Dessutom redovisas vad läraren bör tänka på inför mötet med klassen, hur en plan för det litterära samtalet kan utarbetas och hur urvalet av skönlitterära texter kan göras.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se