Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utbildning i arbetslivet - Utgångspunkter och principer för planering och genomförande av personalutbildning

Utbildning i arbetslivet - Utgångspunkter och principer för planering och genomförande av personalutbildning

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1998. 176 sidor.

Nyskick. Hur kartlägger man behovet av utbildning? Vad innebär utvärdering och hur kan den genomföras? Varför är den pedagogiska grundsynen så viktig? Vilken betydelse har kursdeltagarnas inlärningsstil? I denna bok diskuteras dessa och liknande frågor utifrån tidigare forskning, men framför allt utifrån författarens egna erfarenheter som forskare och konsult. Med hjälp av konkreta exempel redovisar hon centrala utgångspunkter och principer för arbetet med planering och genomförande av utbildning.Boken vänder sig till studerande i pedagogik och andra samhällsvetenskapliga ämnen vid universitet och högskolor. Den är också tänkt att fungera som en handbok för verksamma utbildare inom personal- och vuxenutbildning.(17)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144004396
Titel
Utbildning i arbetslivet - Utgångspunkter och principer för planering och genomförande av personalutbildn.
Författare
Lundmark, Annika
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1998
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
250 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kartlägger man behovet av utbildning? Vad innebär utvärdering och hur kan den genomföras? Varför är den pedagogiska grundsynen så viktig? Vilken betydelse har kursdeltagarnas inlärningsstil? I denna bok diskuteras dessa och liknande frågor utifrån tidigare forskning, men framför allt utifrån författarens egna erfarenheter som forskare och konsult. Med hjälp av konkreta exempel redovisar hon centrala utgångspunkter och principer för arbetet med planering och genomförande av utbildning.Boken vänder sig till studerande i pedagogik och andra samhällsvetenskapliga ämnen vid universitet och högskolor. Den är också tänkt att fungera som en handbok för verksamma utbildare inom personal- och vuxenutbildning.