Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Inköp och supply chain management : analys, strategi, planering och praktik

Inköp och supply chain management : analys, strategi, planering och praktik

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 627 sidor.

Mycket gott skick. Förlagets 8o. Mycket fint ex, utan namn eller anteckningar/understrykningar. Se också våra övriga böcker - samma fraktpris oavsett antal titlar du beställer av oss. Klicka på Lemon Art nedan så blir vårt sortiment sökbart.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144074276
Titel
Inköp och supply chain management : analys, strategi, planering och praktik
Författare
Arjan J. Van Weele
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2012
Omfång
627 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
1328 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ny tryckning av van Weeles klassiker med omfattande rättningar av språkliga brister och otydligheter – en bra bok har blivit ännu bättre!
Professor Arjan J. van Weeles Inköp och Supply Chain Management är en av världens ledande böcker inom området. Denna femte kraftigt omarbetade och utökade upplaga ger både en komplett introduktion och en uttömmande presentation av den senaste utvecklingen. Boken tar upp exempel från globala organisationer som Volvo, Intel, Shell, Sony och Tesco som visar på utmaningarna i dagens inköpsprocesser, samtidigt som den behåller ett kritiskt förhållningssätt förankrat i de senaste forskningsrönen. Många avsnitt är helt omarbetade och nya kapitel har tillkommit, bland annat om den senaste utvecklingen inom inköp av tjänster, socialt ansvar vid inköp och strategier för category sourcing. Särskilt nämnvärt i den nya upplagan:


En grundlig redogörelse av flera viktiga ämnen som: socialt ansvar vid inköp, offentlig upphandling, leverantörssamarbeten och e-handel.

Boken behandlar de senaste förändringarna i europeisk upphandlingslagstiftning.

Viktiga teman och principer sammanfattas i fallstudier som återfinns i slutet av varje delavsnitt – några konstruerade av författaren, andra inlånade från välrenommerade leverantörer.

Ett rikt urval av nya termdefinitioner samt en ordlista, vilket ger en god översikt över centrala termer och akronymer.

Boken är ovärderlig på kurser i inköp och Supply Chain Management på alla nivåer, men riktar sig också till program och chefspersoner inom operativ verksamhet, affärslogistik och Supply Chain Management.