Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Målstyrning i praktiken

Målstyrning i praktiken

Inbunden bok. Liber Ekonomi. 2:1 uppl. 1997. 150 sidor.

Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 315 g.
Inbundet förlagsband, ANDRA upplagan, illustrerad med sv/v figurer. I boken sammanfattar författaren sina erfarenheter från ett sjuttiotal organisationer och visar genom en lång rad exempel att det är möjligt att formulera mål för alla typer av verksamheter. Dessutom beskrivs konkret hur målstyrningsprocessen utformas för att möjliggöra dialog kring målen, resultaten, maximering av nyttan av insatta resurser, belöningar etc. INNEHÅLL: Förord. Sammanfattning 1. Frihet och ansvar - om målstyrningsfilosofin 2. Perspektiv 3. Exempel på mål 4. Uppföljning och utvärdering 5. Målstyrningsprocessen 6. Styrning och organisation 7. Beställar - utförarmodeller 8. Att införa och vidareutveckla målstyrning 9. Resultatlönesystem. Referenser. Litteraturlista.
// Inlagan är naturligt något gulnad, inga anteckningar upptäckta. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0563]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9147041455
Titel
Målstyrning i praktiken
Författare
Svensson, Arne
Förlag
Liber
Utgivningsår
1997
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
318 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I boken sammanfattar författaren sina erfarenheter från ett sjuttiotal organisationer och visar genom en lång rad exempel att det är möjligt att formulera mål för alla typer av verksamheter. Dessutom beskrivs konkret hur målstyrningsprocessen utformas för att möjliggöra dialog kring målen, resultaten, maximering av nyttan av insatta resurser, belöningar etc.

Läs mer
I boken sammanfattar författaren sina erfarenheter från ett sjuttiotal organisationer och genom en lång rad exempel visar att det är möjligt att formulera mål för alla typer av verksamheter. Dessutom beskrivs konkret hur målstyrningsprocessen utformas för att möjliggöra dialog kring målen, resultaten, maximering av nyttan av insatta resurser, belöningar etc. En övergång till målstyrning är en mödosam process men erfarenheterna visar att en genomtänkt och systematisk utveckling av målstyrningsfilosofin leder till betydande effektiviseringar.