Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Utbildning i den nya tidsåldern

Utbildning i den nya tidsåldern

Häftad bok. Stiftelsen Tibetanens Bokfond. 1989. 173 sidor.

Gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186338091
Titel
Utbildning i den nya tidsåldern
Författare
Bailey, Alice A
Förlag
Stiftelsen Tibetanens Bokfond
Utgivningsår
1989
Omfång
173 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 212 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
213 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok skisseras en djärv vision för framtidens utbildningssystem.
Författaren menar nämligen att en ny utbildning behöver utvecklas, vars mål och metoder står i samklang med den uråldriga visdomens kosmologi och människosyn.

Grunden för denna nya utbildning är att föräldraansvaret ges en djupare innebörd. Föräldrarna måste helt enkelt se sina barn som fria själar som inkarnerat för att lösa en speciell själsförankrad utvecklingsuppgift. Ett synsätt som innebär att barnen måste visas det slags respekt som gör att de från början kan växa utifrån sitt eget centrum.

Barn som på detta sätt får växa upp i en kärlek som respekterar dem som fria själar får den start i livet som gör att de inom det nya utbildningssystemet kan utvecklas till integrerade och själsstyrda personigheter.

För att denna nya utbildning skall komma till stånd måste nuvarande läroplan kompletteras med undervisning i bl.a. meditation och om hur man bygger antahkaranan, dvs. bron mellan människans högre intuitiva natur och lägre intellektuella tänkande. Samtidigt måste också undervisningen i de vanliga ämnen modifieras så att den ger tillräckligt vida perspektiv på människans natur och samhället för att det skall vara möjligt att skapa en framtid värdig det bästa hos människan.