Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Medier och modernisering : en antologi om utbildningsprogram och samhällsfö

Medier och modernisering : en antologi om utbildningsprogram och samhällsfö

Häftad bok. Stiftelsen Etermedierna i Sverige / Skrifter om utbildningsprogrammens historia. 1999. 464 sidor.

Nära nyskick. Oläst ex. Inget skrivet

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9126999501
Titel
Medier och modernisering : en antologi om utbildningsprogram och samhällsfö
Författare
Sandin, Bengt
Förlag
Arkiv förlag/A-Z förlag
Utgivningsår
2003
Omfång
464 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
122 x 210 mm Ryggbredd 32 mm
Vikt
630 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Utbildningsprogrammen i radio och tv representerar en viktig aspekt av 1900-talets utveckling, nämligen medie- och utbildningssamhällets framväxt. Välfärdssamhällets utveckling och omvandling ger den allmänna ramen för forskningsprogrammet. Redan 1928 påbörjades utsändningar av skolradio. Språkkurser för vuxna samlade under 1930-talet stora deltagar- och lyssnargrupper. Skol-tv-sändningar inleddes 1961. Ett riksdagsbeslut 1964 blev startskottet för en utbyggnad av utbildningen i radio och tv som stod i samklang med utbildningsexpansionen i samhället. Utbildningsradion bildades 1978 och är sedan 1993 ett självständigt licensfinansierat programbolag. Denna antologi är den första rapporten från forskningsprojektet Välfärdsstat, medier och modernisering. Tillsammans visar bokens sjutton artiklar - grupperade under rubrikerna "Utbildningsprogrammen som politik", "Utbildningsprogrammen och det pedagogiska arbetet« samt "Utbildningsprogrammens innehåll" -- att utbildningsprogrammen inte bara speglar samhällets omvandling utan också är en väsentlig del av den.