Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Från upptäckt till presentation : Om kvalitativ metod och teorigenerering på empirisk grund

Från upptäckt till presentation : Om kvalitativ metod och teorigenerering på empirisk grund

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1991. 136 sidor.

Nära nyskick. lite märke efter etikett framsida
Iövrigt nyskick, oanvänd

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
914432121x
Titel
Från upptäckt till presentation : Om kvalitativ metod och teorigenerering på empirisk grund
Författare
Bengt Starrin - Lars Dahlgren - Gerry Larsson - Sven Styrborn
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1991
Omfång
136 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
220 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok ges en introduktion till hur man kan arbeta teorigererande med kvalitativa metoder eller mjuka data. Boken består av tre delar: en teoretisk, en praktisk och en exemplifierande.
I den teoretiska delen redovisas två olika vägar – bevisets och upptäcktens väg – i det kunskapssökande arbetet. I den praktiska delen ges några tumregler för hur man kan gå tillväga när man formulerar modeller och teorier. I denna del behandlas även datorers användning vid analys av mjuka data samt de problem som är förknippade med presentation av kvalitativa studier. I den exemplifierande delen redovisas fyra teorigenererande arbeten.
Boken är avsedd för dem som ska genomföra forsknings- och utvecklingsarbete inom det samhälls- och vårdvetenskapliga området och är lämplig i grundläggande metodundervisning.