Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten

Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten

Häftad bok.

Nyskick. En omfattande bok om marknadsföringsrätten med fokus på lagar och praxis, lämplig som lärobok och för praktisk tillämpning. | Norstedts Juridik AB, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (148x210 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139209515
Titel
Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten
Författare
Bernitz, Ulf
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2020
Omfång
209 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
271 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Marknadsföringsrätten är en grundläggande bok i ämnet. Den ger en samlad framställning av området på grundval av marknadsföringslagen och den bakomliggande unionsrätten. Denna andra upplaga är till stora delar omarbetad eller omskriven.Boken behandlar både skyddet för konsumenter och för näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder av olika slag. Den lägger särskild tyngdpunkt på ämnesområdets centrala frågor, såsom bedömningen av vilseledande marknadsföring och efterbildning samt utvecklingen i domstolarnas omfattande praxis.Boken är helt fristående i förhållande till Svensk och europeisk marknadsrätt 1, som särskilt behandlar konkurrensrätten.Boken är avsedd både som lärobok och som ett arbete till ledning vid den praktiska tillämpningen av marknadsföringslagen.ULF BERNITZ är professor i Europarätt vid Stockholms universitet och har lång erfarenhet av ämnesområdet som författare och rådgivare. Han ledde den statliga utredning som ledde fram till 1995 års marknadsföringslag. Han är även knuten till University of Oxford.