Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten
Häftad bok.
Nyskick. En omfattande bok om marknadsföringsrätten med fokus på lagar och praxis, lämplig som lärobok och för praktisk tillämpning. | Norstedts Juridik AB, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (148x210 mm)
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789139209515
- Titel
- Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten
- Författare
- Bernitz, Ulf
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 209 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 271 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföringsrätten är en grundläggande bok i ämnet. Den ger en samlad framställning av området på grundval av marknadsföringslagen och den bakomliggande unionsrätten. Denna andra upplaga är till stora delar omarbetad eller omskriven.Boken behandlar både skyddet för konsumenter och för näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder av olika slag. Den lägger särskild tyngdpunkt på ämnesområdets centrala frågor, såsom bedömningen av vilseledande marknadsföring och efterbildning samt utvecklingen i domstolarnas omfattande praxis.Boken är helt fristående i förhållande till Svensk och europeisk marknadsrätt 1, som särskilt behandlar konkurrensrätten.Boken är avsedd både som lärobok och som ett arbete till ledning vid den praktiska tillämpningen av marknadsföringslagen.ULF BERNITZ är professor i Europarätt vid Stockholms universitet och har lång erfarenhet av ämnesområdet som författare och rådgivare. Han ledde den statliga utredning som ledde fram till 1995 års marknadsföringslag. Han är även knuten till University of Oxford.
