Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Svensk och europeisk marknadsrätt I : konkurrensrätten och marknadsekonomins rättsliga grundvalar

Svensk och europeisk marknadsrätt I : konkurrensrätten och marknadsekonomins rättsliga grundvalar

Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 5 uppl. 2019. 249 sidor.

Gott skick. understrykningar och flikar

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139208143
Titel
Svensk och europeisk marknadsrätt I : konkurrensrätten och marknadsekonomins rättsliga grundvalar
Författare
Bernitz, Ulf
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2019
Omfång
249 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
330 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Svensk och europeisk marknadsrätt 1 behandlar den svenska och europeiska konkurrensrätten, sedd mot bakgrund av marknadsekonomins rättsliga grundvalar, såsom skyddet för näringsfriheten och den fria rörligheten inom EU. Verket täcker både det europeiska och det svenska regelsystemet om förbjudna former av konkurrensbegränsning. Utvecklingen går fortsatt mot att den svenska konkurrensrätten blir allt närmare knuten till den europeiska. Boken lägger dock i första hand tyngd på den svenska tillämpningen. Bokens syfte är att inom ramen för ett begränsat format ge en samlad framställning av ämnet med tyngdpunkt på principerna och de materiella huvudreglerna. Den gör inte anspråk på att redovisa alla enskildheter i den mycket omfattande och detaljrika regelmassan men har försetts med rikliga hänvisningar. Boken är avsedd både som lärobok och som grundläggande framställning till ledning för praktisk verksamhet inom ämnesområdet. Denna femte upplaga har arbetats om väsentligt och framställningen har gjorts mer probleminriktad. Den har också reviderats med hänsyn till konkurrensrättens fortsatta utveckling, främst i rättspraxis. Boken har en fortsättning, Svensk och europeisk marknadsrätt 2, som behandlar marknadsföringsrätten.