Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Strategizing - - en kontextuell organisationsteori

Strategizing - - en kontextuell organisationsteori

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 330 sidor.

Gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144021041
Titel
Strategizing - - en kontextuell organisationsteori
Författare
Birgit Vrå
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2002
Omfång
330 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok introduceras läsaren till en rad nyare ekonomiska och kontextuella organisationsteorier och analysmodeller som alla behandlar fenomenet strategizing, dvs verksamhetens sätt att forma sin strategi i ett samspel med sin kontext. Med dessa teorier och modeller placerar boken sig ämnesmässigt mellan ekonomisk teori, organisationsteori, företagsekonomi och sociologi, i ett område som ofta kallas ekonomisk sociologi. I denna översättning från danska har även en del nyskrivet material tillkommit för att boken bättre ska passa en svensk läsekrets.
Boken vänder sig främst till studerande på högskolenivå inom ekonomi, sociologi och andra samhällsvetenskapliga discipliner. Med sina många teoretiska perspektiv, analysmodeller och empiriska exempel kan boken också med fördel användas som introduktion till organisationsteori i olika former av vidareutbildningar och utvecklingsprogram.