Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Patientundervisning

Patientundervisning

Häftad bok. Studentlitteratur. 3:4 uppl. 2016. 276 sidor.

Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 405 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, TREDJE uppdaterade upplagan, illustrerad med figurer och foton i sv/v. INNEHÅLL: Författarpresentation. Inledning. 1. Lärandet i livet med långvarig sjukdom 2. Samma sjukdom - olika betydelser 3. Att lära sig ha en sjukdom 4. Salutogenes och känsla av sammanhang 5. Beteendeförändring - att hjälpa patienter med livsstilsfrågor 6. Patient empowerment - ett förhållningssätt i mötet med patienten 7. Samtalsmetodik 8. Att tala med patienter om levnadsvanor 9. Motiverande samtal 10. Undervisningsprogram - praktiska råd vid planering, genomförande och uppföljning 11. Evidensbaserad patientundervisning - finns den? Sakregister
// Liten namning på insidan av främre pärmen, inga andra anteckningar, överstrykningar förekommer i fyra kapitel. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0242]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144082561
Titel
Patientundervisning
Författare
Klang Söderkvist, Birgitta
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2013
Omfång
276 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
411 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Författarna tar upp frågor om samspelet mellan vårdare och patient och hur det kan användas i ett ömsesidigt lärande. De fokuserar på människors reaktion på sjukdom och behandling, kommunikationens och relationens betydelse samt människors förmåga att hantera stressiga situationer liksom olika yttringar av människors lärande. Boken innehåller praktiska råd för att uppnå en optimal relation, särskilt i kommunikationsprocessen, samt förslag till planering, genomförande och uppföljning av patientundervisning.
Denna tredje upplaga är uppdaterad med ny kunskap och nya forskningsrön på området. Den har utökat sitt fokus på den lärande individen, friskfaktorer av betydelse för läroprocessen och hur man motiverar till motivation.
Patientundervisning vänder sig till universitets- och högskole­studenter vid grund- och specialistutbildningar samt till kliniskt verksamma som arbetar med människor i behov av stöd.