Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Lust- och undervisningsbaserat lärande - ett teoribygge

Lust- och undervisningsbaserat lärande - ett teoribygge

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 207 sidor.

Nära nyskick. Format 22 x 15,5 cm Vikt 310 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, sv/v illustrerad med figurer. INNEHÅLL: Förord 1. Inledning 2. Lusten att lära och dess uttrycksformer 3. Innebörder i termerna samverkan, perception och förändring 4. Undervisningsbaserat lärande, kognitiv och metakognitiv utveckling 5. Lust- och lekbaserat lärande 6. Undervisning som drivkraft för lärande 7. Kunskap och lärande 8. Lärares och läranderummets betydelse för lusten att lära 9. Lust och teorier 10. Lärares och elevers dokumentation i läranderummet 11. Lust- och undervisningsbaserat lärande - det färdiga teoribygget 12. Avslutande diskussion. Litteratur. Register.
// Hörnen har diskreta hanteringsspår, inlagan är närmast i nyskick utan anteckningar. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1963]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144033648
Titel
Lust- och undervisningsbaserat lärande : ett teoribygge
Författare
Birgitta Kullberg
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
207 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
303 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken handlar om elevers lust- och undervisningsbaserade lärande i grupp och enskilt i mångfaldens och möjligheternas läranderum. Boken handlar därmed även om lärarens undervisning, en undervisning där elevernas kvalitativt skilda förförståelse ses som en resurs och är det som avgör undervisningens innehåll.
Att ha lust för lärande kan bl.a. karaktäriseras av ett starkt personligt engagemang, av glädje över att kunna något, av att få arbeta med vad man kan och utveckla detta, av att bygga upp och hålla kvar sitt självförtroende och av att vara stolt över att kunna lära sig. I ett lust- och undervisningsbaserat lärande lägger sig läraren vinn om att använda elevernas skilda förutsättningar (föreställningar, behov, intressen, tidigare kunskaper, arbetssätt, arbetsstilar etc.) i sin undervisning. Läraren förstår att i den kunskapens bukett som mångfald och pluralism skapar finns alla blommor representerade. Alla knoppas, slår ut och blommar om än olika mycket, olika färgstarkt och under olika tider.
Boken är skriven främst för studerande vid lärarutbildningen och yrkesverksamma lärare och forskare med intresse för didaktik och pedagogik, men den erbjuder även värdefull läsning för alla andra som är intresserade av undervisning och lärande.