Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Goodwill Företagsekonomi 1 Uppgiftsbok

Goodwill Företagsekonomi 1 Uppgiftsbok

Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2 uppl. 2017. 256 sidor.

Gott skick. Ej något skrivet i boken.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789152349625
Titel
Goodwill Företagsekonomi 1 Uppgiftsbok
Författare
Blomkvist, Eva
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsår
2017
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 298 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
749 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Från entreprenörskap till bokslut, Goodwill Företagsekonomi 1 har omarbetats och reviderats för att ännu bättre passa gymnasieskolans kurs i företagsekonomi. Boken behandlar grundläggande kunskaper i ämnet med ett innehåll som anknyter till ungdomars verklighet idag.
Faktaboken och övningsboken bildar en enhet som gör det enkelt både för lärare och elever att nå målen i kursen. Faktaboken och uppgiftsboken är indelade i fyra block: Entreprenörer och företagande, Ekonomin i siffror, Marknadsföring i grunden och Bokföring och bokslut. Det första kapitlet handlar om entreprenörer och entreprenörskap. Därefter följer kapitel om affärsidé, starta eget, företagsformer och mer om företag samt att leda och organisera verksamheter. Nästa block tar i huvudsak upp ekonomiska grundbegrepp. Vad är kostnad, intäkt och resultat? Hur beräknas pålägg och marginal? Vad är moms? Frågorna besvaras med tydliga beskrivningar och överskådliga figurer. Konsten att göra bra inköp och budgetarbete avslutar blocket. Nästa block tar upp grunderna i marknadsföring exempelvis behov, målgrupp, marknad och mål. Hur kan ett företag arbeta med olika konkurrensmedel för att nå målgruppen? Utgångspunkten är Marknadsföringslagen och övrigt regelverk.