Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kvalitet från behov till användning

Kvalitet från behov till användning

Inbunden bok. Studentlitteratur AB. Förlagsny!. 3 uppl. 2006. 612 sidor.

Nyskick. Förlagsny!
Ett nytt affärslandskap har skapats: den digitala utvecklingen accelererar; erbjudanden skapas som blandningar av varor, tjänster och upplevelser; hållbarhet har blivit en allt viktigare kvalitetsdimension; den globala konkurrensen har blivit allt starkare. Ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling med fokus på kundupplevelse, förbättring och förnyelse är viktigare än någonsin.

Efter en start om kvalitet och kvalitetsutveckling behandlar boken begreppen kunder och medarbetare, förbättringsarbete, produkt- och processutveckling samt verksamhetsutveckling. Hela kedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundnöjdhet och återkoppling för att möjliggöra förbättring och förnyelse behandlas. I sista delen ges en reflektion över kvalitetsutvecklingens roll för samhällsutveckling.

Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många svenska universitet och högskolor. Många företag och offentliga organisationer har under 30 år tagit den som utgångspunkt för sitt utvecklingsarbete.
Kvalitet för behov till användning, som idag är en kursbok på de flesta högskolor och universitet i landet, kommer ut i en efterlängtad ny upplaga hösten 2001. Offensiv kvalitetsutveckling kan ses som en helhet bestående av värdering, arbetssätt och verktyg vars mål är att nå ökad kundtillfreddställelse med lägre resursåtgång. Förutom en allmän uppdatering inom området kvalitetsutveckling behandlar den nya upplagan Sex Sigma, ISO 9000:2000, ledarskap samt självutvärdering. Vidare ges flera exempel på hur framgångsrika organisatrioner arbetet.
Bo Bergman är Professor emeritus vid avdelningen för Service Management and Logistics. Hans forskning handlar om kvalitetsutveckling – hur företag och organisationer ständigt kan förbättra sin verksamhet så att de bättre kan tillfredsställa kundernas behov och helst överträffa deras förväntningar. Forskningen har alltmer handlat om hälso- och sjukvårdens förbättringsarbete och under 2004-2010 var han föreståndare för Centre for Healthcare Improvement. Bo är författare och medförfattare till ett antal böcker; boken ”Kvalitet från behov till användning”, författad tillsammans med Prof. Em. Bengt Klefsjö, är standardtextbok i många utbildningar inom kvalitetsområdet. Han har en bred industriell erfarenhet med 15 år i industrin. Han har varit professor inom kvalitetsområdet sedan 1981, först som adjungerad professor i tillförlitlighetsteknik vid KTH och därefter professor i kvalitetsteknik vid Linköpings Tekniska Högskola i 15 år innan han i samband med ett initiativ från SKF flyttade till Chalmers 1999 som SKF-professor i kvalitetsutveckling.
Bengt Klefsjö, född 11 mars 1943, är en svensk statistiker som är professor emeritus i kvalitetsteknik vid Luleå tekniska universitet. Efter att ha undervisat vid Lunds Universitet och Umeå Universitet blev Klefsjö anställd som universitetsadjunkt när dåvarande Högskolan i Luleå startades 1971.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144019173
Titel
Kvalitet från behov till användning
Författare
Bo Bergman - Bengt Klefsjö
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2001
Omfång
612 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
1000 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kvalitet för behov till användning, som idag är en kursbok på de flesta högskolor och universitet i landet, kommer ut i en efterlängtad ny upplaga hösten 2001.
Offensiv kvalitetsutveckling kan ses som en helhet bestående av värdering, arbetssätt och verktyg vars mål är att nå ökad kundtillfreddställelse med lägre resursåtgång.
Förutom en allmän uppdatering inom området kvalitetsutveckling behandlar den nya upplagan Sex Sigma, ISO 9000:2000, ledarskap samt självutvärdering. Vidare ges flera exempel på hur framgångsrika organisatrioner arbetet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se