Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Grafisk kommunikation

Grafisk kommunikation

Häftad bok. Liber. 4:2 uppl. 2014. 282 sidor.

Gott skick. Format 22,5 x 21 cm Vikt 635 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FJÄRDE uppdaterade upplagan, mycket rikt illustrerad med fotografier och teckningar i sv/v och färg. Boken är avsedd som läromedel för gymnasieskolans Medieprogram eller att användas fristående inom ämnena grafisk formgivning, bild och form, webbdesign och media på folkhögskolor eller i studieförbund. Ur baksidestexten: Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap. Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet. I den här boken varvas teori och praktik inom områdena Kommunikation, Typografi, Bild, Grafisk form, Original, Färglära och Expo.
// Inga anteckningar upptäckta, målartejp finns vid nedre ryggslutet, främre pärmen och halva inlagans nedre hörn har vikningar, för övrigt är inlagan i mycket fint skick. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [3095-2]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147087914
Titel
Grafisk kommunikation
Författare
Bergström, Bo
Förlag
Liber
Utgivningsår
2008
Omfång
288 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
703 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:

Kommunikation
Typografi
Bild
Grafisk form
Original
Färglära
Expo

En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.