Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK
BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK

BORDEL DE MODE. KLÄDER SOM KULTUR OCH PERSONLIGT UTTRYCK

Inbunden bok. Klicka på bokens titel för att se flera bilder! Wahlström & Widstrand. 1 uppl. 2002. 200 s. Inbunden. Förlagets dek. kartonnage med svart linnerygg. 27,5x21,5cm. 1110 gram.

Mycket gott skick. Ur baksidestexten: Trendanalytikern Cay Bond tar oss med på en personlig resa genom modevärlden, där hon varit verksam sedan mitten av 1960-talet. Hon berättar om modeindustrins framväxt, om Paris - modekulturens vagga - om de första varuhusen, om klassiska och samtida designers, om trender och influenser som påverkar dagens mode. BORDEL DE MODE är en bok om mode ur en rad olika aspekter - som kultur, som konst, som "big business", som socialt och personligt uttryck. Kort sagt, mode som något mer än bara kläder.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9146180389
Titel
Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck
Författare
Bond, Cay
Förlag
Wahlström & Widstrand
Utgivningsår
2002
Omfång
199 sidor
Bandtyp
Inbunden
Språk
Svenska
Baksidestext
kläder som kultur och personligt uttryckCay Bond, trendanalytiker på trendbyrån Promostyl, har skrivit en initierad skildring och kärleksfull hyllning till den bransch som hon varit verksam i sedan 60-talet - modebranschen. Här beskrivs mode ur de mest skilda aspekter - som kultur, som konst, som "big business", som socialt och personligt uttryck. Vi får följa utvecklingen i modets huvudstad Paris och dess påverkan på världen, men också hur nordisk design växt fram och blivit en trendig exportvara.     Boken är genomgående illustrerad, ofta med bilder av världens främsta modefotografer.