Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Analog fotografering för nybörjare

Analog fotografering för nybörjare

Nyskick. Brandwold Creative. 1 uppl. 2018. 160 sidor. Oläst. Förlagsny.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789163974021
Titel
Analog fotografering för nybörjare
Författare
Brandwold, Terese
Förlag
Brandwold Creative
Utgivningsår
2018
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Storpocket
Mått
240 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
635 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I vår digitala era ligger det något av ett romantastiskt skimmer över analog fotografering. Intresset för film växer hela tiden. Fotografer pratar om korn, känsla och ”looken” film ger. Gräver man lite på ytan så är det något mer, något djupare. Känslan av att sakta ner, känna mer och att vara begränsad skapar någonting hos fotografen. Den digitala vågen har medfört ett stort produktfokus, det finns en uppsjö av tillbehör och de digitala kamerorna fortsätter att utvecklas gällande snabbhet, megapixlar och möjligheter. Filmkamerorna däremot, fungerar lika bra nu som då de producerades på 1900-talet.Kontrasterna, det dynamiska omfånget, färgerna, kornet, mjukheten – det är svårt att replikera detta i de digitala bildfilerna. Kanske är det mest avgörandet ändå det som uppstår på plats när fotografen fotograferar analogt istället för digitalt. När man tvingas sakta ner, känna efter, planera, ställa in allt manuellt utan möjlighet att kontrollera bilden efteråt utan istället lita på sin magkänsla – kanske är det då den verkliga magin uppstår. När fotografen är fotograf och lägger all sin tid på själva skapandet och inte i efterbearbetningen efteråt.