Essentials of marketing
Inbunden bok. Harlow : Pearson. 3 uppl. 2013. 608 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Skriven av Pettit & Brassington. Likt Brassingtons 'Principles of Marketing' varvar denna bok teori och praktik, med hjälp av en mängd inspirerande exempel. Det finns många verktyg för att stärka sin konkurrenskraft, och de används lite olika beroende av branschen och marknadens fluktuationer. 4P, marknadssegment, marknadsdynamik, konsumentbeteende och marknadsstrategier. Marknadsföring är så mycket mer än bara försäljning - integrerad med ditt företag är det klokt att inkludera marknadsstrategin som beslutsunderlag inför alla beslut. Företagets vision håller ihop företaget och är essentiellt för att skapa målkongruens för samtliga medarbetare. Hur kan ditt företag förbättras? Oavsett årgång är det perfekt med inspiration nu inför - och särskilt efter - årsskiftet. En julklapp till styrelsen, måhända? (Ps. Kostar fortfarande £46 i Storbrittanien...)
Like Brassington’s Principles of Marketing, this ‘essentials’ text brings together theory and practice. It covers a wide range of applications, industries and markets, exploring the way marketers must respond to those situations that demand an innovative response. Written in a lively style with great design, Essentials of Marketing is a concise, no-nonsense book, designed to contain all the essential information that students need to understand when taking a short introductory course in Marketing.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9780273727644
- Titel
- Essentials of marketing
- Författare
- Brassington, Frances. - Pettitt, Stephen.
- Förlag
- Harlow : Pearson
- Utgivningsår
- 2013
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
