Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Försäljning för icke-säljare

Försäljning för icke-säljare

Häftad bok. Konsultförlaget, Uppsala Publishing House Ab. 1:1 uppl. 2005. 122 sidor.

Nära nyskick. Format 24 x 16,5 cm Vikt 305 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, nyreviderad upplaga, rättelseblad medföljer. "Handbok för specialister - professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra - som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer, sitt företag eller sin organisation." INNEHÅLL: Förord 1. Det nya tjänstesamhället 2. Moral 3. Mål och mening 4. Marknad 5. Mod 6. Management 7. Morgondag 8. Metoder samt Källor. Bilagor. Sakordsregister.
// Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [3130]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9170052905
Titel
Försäljning för icke-säljare : handbok för specialister - professionella, kunskapsarbetare, fd anslagsfinansierade och andra ...
Författare
Klockare, Leif
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
122 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
Ryggbredd 9 mm
Vikt
299 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Handbok för specialister – professionella, kunskapsarbetare, f d anslagsfinansierade och andra – som ogillar försäljning men som ändå måste sälja sig själva, sina idéer sitt företag eller sin organisation
Jag vill vara efterfrågad, men jag vill inte sälja. Det är den motsägelsefulla formulering som många människor går och bär på. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar.
Inom organisationer och folkrörelser för att det inte anses "fint" att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det personer som inte riktigt anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.
Men går det att lära sig att sälja? Ja, det menar författarna till denna storsäljare. Förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sin egen stil. Inre omprövningar av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.
Om författarna
Leif Klockare är verksam inom Svenska Konsulthuset. Han är konsult och utbildare, framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn.
Britt-Marie Ahrnell är verksam som konsult och utbildare framför allt inom säljträning och ledarskap riktat mot kunskapssektorn. Britt-Marie har också skrivit flera prisbelönta böcker inom området kunskapsföretagets marknadsföring och försäljning.