Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Färdplan för klassrummets läsundervisning årskurs 2-5

Färdplan för klassrummets läsundervisning årskurs 2-5

Häftad bok.

Gott skick. Daidalos. uppl.1. 2015. 215 s. mindre bruksslitage, namnad.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789171734488
Titel
Färdplan för klassrummets läsundervisning
Författare
Calkins, Lucy
Förlag
Bokförlaget Daidalos
Utgivningsår
2015
Omfång
214 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
408 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur undervisar vi i läsning ? den sortens läsning som får vårt hjärta att klappa och som söker sig in i vårt inre? Hur skapar vi en läsundervisning som får eleverna att inse och uppleva att en glödlampa inte längre är en glödlampa; den är trådar och elektricitet och den industriella revolutionen och allt som växte fram ur denna långa historia? I Färdplan för klassrummets läsundervisning tar Lucy Calkins ett brett grepp om läsfrågorna. Boken diskuterar vad barn behöver för att utvecklas som läsare, men den handlar också om hur läraren själv kan utvecklas och bli bättre på att möta barnen precis där de befinner sig. Lucy Calkins betonar att läraren hela tiden måste ha siktet inställt på nästa steg i barnens läsutveckling. Läraren måste i sitt inre skapa en bild för hur hon ska stödja elevens väg från att vara nybörjare till att nå en bit på vägen mot att bli en kompetent läsare.
?Lucy Calkins beskriver hur man med workshopen som arbetssätt skapar många tillfällen att arbeta med och utveckla elevernas läsförståelse. I olika kapitel diskuterar hon interaktiv högläsning, minilektionernas struktur, hur man genom det vägledande samtalet utvecklar elevens egen läsning, olika sätt att arbeta med små grupper, de kämpande barnens läsutveckling. Lucy Calkins har grundat ? och är föreståndare för ? The Reading and Writing Project vid Teachers College på Columbia University. Hon har publicerat en rad böcker om barns läs- och skrivutveckling.