Rätt och fel i annonsen
Inbunden bok. DN. 1996. 116 sidor.
Nyskick.
En annons får inte utformas hur som helst. Ansvaret vilar på såväl annonsör som reklambyrå och tidning. Det finns en mängd regler - både rättsliga och utomrättsliga - som styr textinnehåll, bildmässig framställning, reklammarkering, prisangivelser, rabattmärkeserbjudanden, kombinerade erbjudanden, lotterier, pristävlingar och reklam för särskilda varor.
Denna bok tar sikte på reglerna för dagspressannonser, främst detaljhandels- och postorderannonser. Tyngdpunkten ligger på ett stort antal utförligt kommenterade exempel som tagits fram i samarbete med Dagens Nyheter. Annonserna är både underhållande och lärorika för såväl annonskonsulenter som för annonsproducenter, detaljister och andra annonsörer.
Boken används som kursmaterial i Tidningsutgivarnas egen utbildning av annonskonsulenter inom DAK-utbildningen (diplomerade annonskonsulenter) och reklamskolornas utbildning.
Laminatband.Rikt illustrerad. 24,5x17,5 cm.:Svenska.Absolut nyskick.(14)
Förlagsfakta
- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska