Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Rätt och fel i annonsen

Rätt och fel i annonsen

Inbunden bok. DN. 1996. 116 sidor.

Nyskick. En annons får inte utformas hur som helst. Ansvaret vilar på såväl annonsör som reklambyrå och tidning. Det finns en mängd regler - både rättsliga och utomrättsliga - som styr textinnehåll, bildmässig framställning, reklammarkering, prisangivelser, rabattmärkeserbjudanden, kombinerade erbjudanden, lotterier, pristävlingar och reklam för särskilda varor.

Denna bok tar sikte på reglerna för dagspressannonser, främst detaljhandels- och postorderannonser. Tyngdpunkten ligger på ett stort antal utförligt kommenterade exempel som tagits fram i samarbete med Dagens Nyheter. Annonserna är både underhållande och lärorika för såväl annonskonsulenter som för annonsproducenter, detaljister och andra annonsörer.

Boken används som kursmaterial i Tidningsutgivarnas egen utbildning av annonskonsulenter inom DAK-utbildningen (diplomerade annonskonsulenter) och reklamskolornas utbildning.
Laminatband.Rikt illustrerad. 24,5x17,5 cm.:Svenska.Absolut nyskick.(14)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9175881276
Titel
Rätt och fel i annonsen
Författare
Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
Förlag
Bokförlaget Forum
Utgivningsår
1996
Bandtyp
Inbunden
Vikt
235 g
Språk
Svenska