Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Mycket gott skick. Inga skador eller anteckningar.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se