Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Den svenska marknadsföringslagstiftningen

Den svenska marknadsföringslagstiftningen

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 17:1 uppl. 2016. 250 sidor.

Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 385 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, SJUTTONDE upplagan, illustrerad med sv/v figurer och bilder. INNEHÅLL: Förord 1. Lagar och andra regler 2. Konsumentskydd och marknadsetik 3. Marknadsföringslagen 4. Produktsäkerhet och produktansvar 5. Konkurrenslagstiftningen 6. Regler för avtal, köp och e-handel 7. Sammanfattning av lagar som påverkar marknadsföringen. Sakregister.
// Inga anteckningar upptäckta. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [3695]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144112046
Titel
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Författare
Carl Anders Svensson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
250 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
377 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan