Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga
Häftad bok. Sanoma Utbildning. Andra upplagan, första tryckningen uppl. 2011. 486 sidor.
Mycket gott skick.
Tydlig och pedagogisk introduktion till marknadsföringens kärnbegrepp. Boken kombinerar teoretiska modeller med praktiska exempel, vilket gör den till ett utmärkt verktyg för både studenter och yrkesverksamma som vill fördjupa sin förståelse för ämnet. Författarna använder sig av både teoretiska ramverk och praktiska exempel för att illustrera hur marknadsföringsmodeller kan appliceras i verkliga affärssituationer. Har kommit väl till pass för egen del.
Boken har ytliga skavanker. Det förekommer också pyttesmå "hundöron" och ord/meningar som är markerade med en grön tuschpenna. Bifogad bild illustrerar ett exempel. Majoriteten av boken är dock utan detta. Utöver det inga skadade sidor eller klotter. Sparsamt använd och i mycket gott lässkick. Söker ett kärleksfullt hem där den får fortsätta att vara lika behjälplig som den varit under egna studier!
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789152311691
- Titel
- Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga
- Författare
- Carl Gezelius - Per Wildenstam
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1112 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Avsnitten om marknadsföring med nyare media och internationell marknadsföring har utökats i andra upplagan av boken.
