Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

Förlagsfakta

ISBN
9189471199
Titel
Pennan, penningen & politiken. Medier och medieföretag förr och nu
Författare
Carlsson, Ulla - Albinsson Bruhner, Göran - Gustafsson, Karl Erik - NORDICOM
Förlag
Nordicom
Utgivningsår
2003
Omfång
286 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
164 x 242 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
540 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna bok tillägnas Karl Erik Gustafsson, professor i massmedieekonomi, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Titeln avspeglar bredden i Karl Erik Gustafssons intresse för massmedier och det är massmediernas ekonomi som står i centrum för hans forskning i såväl ett historiskt som ett samtida perspektiv. Frågeställningar som belyses i Karl Erik Gustafssons forskning rör såväl press- och etermedier som reklam och nya elektroniska medier. Det är dock dagspressens villkor som ligger honom varmast om hjärtat och här handlar det om en omfattande forskning där en rad olika ansatser och metoder används. Arbeten som ofta är framsprungna ur offentliga utredningar. I en vänbok till Karl Erik Gustafsson är det naturligt att ta fasta på den mångsidighet som karakteriserar hans forskargärning. Författarna till bidragen i denna bok kommer därför inte bara från akademin utan även från mediebranschen och mediemyndigheter. I bokens olika bidrag ställs frågor, frågor besvaras, problem formuleras, tankar och reflektioner presenteras. Avsikten är att boken skall fungera som en mötesplats för forskare och forskningens brukare.