Kommunikationens korsningar: Möten mellan olika traditioner och persektiv i medieforskningen
Häftad bok. Nordicom. 1994. 230 sidor.
Mycket gott skick. Innehåll: Cecilia von Feilitzen "Den kulturella vändningen - och sedan...? Om tvärvetenskap i medieforskningen under 1980- och 90-talet"; Peter Dahlgren "Den offentliga sfären i kulturteoretisk belysning"; Sven Ross "Ideologiteori och medieforskning"; Johan Fornäs "Medier, kommunikation och kultur"; Hillevi Ganetz "Kvinnliga blickar. Om feministisk populärkulturforskning"; Hans Strand "Korsningar mellan medie- och språkforskning"; Birgitta Höijer "Från kunskapsförvärvande och begriplighet till upplevelser och reception"; Jan Ekecrantz, Tom Olsson, Ester Pollack, Anders Sahlstrand "Journalistik som kommunikation. Tre tidstablåer"; Stig Hadenius "Studier av journalistik"; Madeleine Kleberg "Televisionen flyttar in. En analys av veckopressannonser för TV-apparater kring slutet av 1950-talet"; Kari Andén-Papadopoulos "Pressbild som världsbild. Den pressfotografiska nyhetsbildens ideologiska potential"; Cari Åberg "Sinnen och medier"; Göran Bolin "Vad är ett medium? En guide genom mediegalaxen".