Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Spelprogrammering för barn

Spelprogrammering för barn

Inbunden bok. Tukan Förlag. 1 uppl. 2016. 224 sidor.

Nära nyskick. Nära oläst. Mycket svaga stötmärken i hörn.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789176174906
Titel
Spelprogrammering för barn
Författare
Caroline Vorderman - Jon Woodcock
Förlag
Tukan Förlag
Utgivningsår
2016
Omfång
224 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
200 x 240 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
716 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I den här boken får du lära dig steg för steg hur du går till väga för att skapa coola racertävlingar, grymma plattformsspel och utmanande tankenötter. Boken utgår från programspråket Scratch som man kan ladda ner gratis.

Följ de olika stegen och förvandla dig till en spelutvecklare. Sen kan du dela med dig av dina spel online och låta dina vänner och familjemedlemmar utmana varandra.

Att programmera och utveckla spel lockar fram kreativiteten samtidigt som man tar sina första steg in i datavärlden och lär sig att ta kommandot över sin dator och instruera den vad den ska göra. Bill Gates skapade sitt första dataspel när han var 13 år. Steve Jobs var även han i yngre tonåren. De byggde dataspel för att de tyckte att det var roligt. Man behöver naturligtvis inte bli spelutvecklare eller dataexpert för att man lockas av att programmera spel, men man lär sig en hel del matnyttigt.