Entrepenörsboken volym 1
2011. 366 sid. 23.5 x 15.5 cm. 4 cm tjock. 790 gr.
Förlagets klotryggsband. Mycket gott skick, bakre nedre pärmhörn något stötta. Rygg något sned. Ren inlaga.
Entreprenörsboken vill inspirera fler till att ta steget till att förverkliga sina drömmar och idéer, och att hitta glädjen i entreprenörskap.
Boken ger inledningsvis en sammanfattning av olika entreprenörstyper och vad som skiljer dessa åt. Därefter följer nio kapitel om grundläggande ämnen, där några mycket erfarna entreprenörer delar med sig av sin kunskap och erfarenhet av både med- och motgångar, och ger råd om vad som är bra att tänka på. Varje entreprenör ger också en utmaning till dig som läsare som inbjuds att själv delta aktivt genom tävlingen Entreprenörsutmaningen.
Entrep renörskap är roligt, utmanande och givande, men det är mycket mer än så. Entreprenörskap är viktigt, sett ur ett samhällsperspektiv. Om fler entreprenörer lyckas skapa mellanstora och stora företag, och om kunskapen om entreprenörskap blir större, hjälper det till att utveckla samhället i en positiv riktning. Det är viktigt att vi tar vara på det som driver entreprenörer - viljan att skapa, utveckla och förbättra.
Det är du själv som skapar ditt entreprenörskap utifrån dina förutsättningar, och vi hoppas att boken ska vara en inspirationskälla för dig på vägen.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789197986809
- Titel
- Entreprenörsboken : vol 1
- Författare
- Donnerlid, Christina S.
- Förlag
- Founders Alliance i Sverige AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 157 x 237 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 790 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Entreprenörsboken, entreprenörernas egen bok, får vi träffa 38 framstående entreprenörer. Vi får lära känna både entreprenören och personen bakom företagen. De berättar om hur allt började, vilka hinder de stött på under vägen, om sena nätter och vägval, men framför allt om lyckan i att få arbeta med det de brinner för. De vill förmedla den glädje och tillfredsställelse som entreprenörskapet för med sig, men också visa på att det innebär hårt arbete och många utmaningar. Genom att varva kunskap och inspiration får läsaren en unik inblick i alla delar av entreprenörslivet, från det strategiska tänkandet för att bygga sitt bolag, till den mer personliga sidan med hur man tar hand om sig själv, och hur betydelsefullt det är med stöd från omgivningen.
Boken är den första i sitt slag, då den är både en kunskaps- och inspirationsbok, och helt och hållet utgår från entreprenörernas egna erfarenheter. Detta är en bok för alla som drömmer om, brinner för och tycker entreprenörskap är viktigt. Boken förmedlar glädje och framtidshopp, och är en fantastisk källa att ösa ur.
Exempel på porträtterade entreprenörer:
Ayad Al Saffar, Kin Group inkl. Ur&Penn
Torsten Jansson, New Wave Group
Johan Skarborg, Academic Work
Kristina Lindhe, The Lexington Company
Greger Hagelin, WeSC
Isabella Löwengrip, Blondinbella
Salvatore Grimaldi, Grimaldi Industri-koncernen
Martin Gren, Axis
Olof Stenhammar, OMX
Yngve Bergqvist, Icehotel
Signhild Arnegård-Hansen, Svenska Lantchips
Bicky Chakraborty, Elite Hotels
Gun Nowak, FACE Stockholm
Per Holknekt, Odd Molly
”Entreprenörsboken är ett värdefullt bidrag till Sveriges blivande och nya entreprenörer. Boken förmedlar ingående insikter i hur ett framgångsrikt företagande kan utvecklas, vilket är själva kärnan i ett dynamiskt näringsliv och en förutsättning för ett innovativ och rikt samhälle. Boken är unik eftersom den genomgående baseras på erfarenheter från dagens entreprenörer, d.v.s. det är entreprenörerna själva som till stora delar författat boken och inte administratörer eller utredare. I dagens samhällsomvandling, som drivs på av globaliseringen och en snabb teknisk utveckling, finns det all anledning för beslutsfattare inom politik och näringsliv att ta del av innehållet för att öka sin förståelse för entreprenörer och entreprenörskapets möjligheter.”
Pontus Braunerhjelm, Professor i Entreprenörskap KTH och VD för Entreprenörskapsforum
