Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsföring av hotell och restauranger
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170552168
Titel
Marknadsföring av hotell och restauranger
Författare
Christina Isaksson - Catharina Roos - Lena Linn
Förlag
Gästakademien / UHR
Utgivningsår
2000
Omfång
172 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Språk
Svenska
Baksidestext
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås.

I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna?

I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.