Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Läs- och skrivundervisning som fungerar : intervjuer med lärare

Läs- och skrivundervisning som fungerar : intervjuer med lärare

Häftad bok. Natur och Kultur. 2006. 155 s. Häftad. 21x15cm. 250 gram.

Nära nyskick. Här intervjuas 10 dokumenterat skickliga pedagoger som lyckas med sin läs- och skrivundervisning..De betonar att pedagogen måste behärska olika metoder för att kunna välja den metod som passar bäst för eleven. De betonar också hur viktigt det är att dagligen läsa högt för eleverna och att bereda tid för många lästillfällen i skolan och i hemmet. Inte minst betonar de att skolan måste vara snabb med tidiga insatser vid minsta misstanke om att ett barn inte hänger med. Nu är dessa pedagoger på väg att bli pensionerade; deras kunskap och erfarenhet håller på att försvinna ur skolan men denna bok förmedlar deras viktiga och unika erfarenheter till alla lärare som vill förkovra sig i läs- och skrivundervisning." . ."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789127722965
Titel
Läs- och skrivundervisning som fungerar : intervjuer med lärare
Författare
Clarissa Blomqvist - Anki Wood
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2006
Omfång
155 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
150 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
266 g
Språk
Svenska
Baksidestext

De betonar att pedagogen måste behärska olika metoder för att kunna välja den metod som passar bäst för eleven. De betonar också hur viktigt det är att dagligen läsa högt för eleverna och att bereda tid för många lästillfällen i skolan och i hemmet. Inte minst betonar de att skolan måste vara snabb med tidiga insatser vid minsta misstanke om att ett barn inte hänger med. Nu är dessa pedagoger på väg att bli pensionerade; deras kunskap och erfarenhet håller på att försvinna ur skolan men denna bok förmedlar deras viktiga och unika erfarenheter till alla lärare som vill förkovra sig i läs- och skrivundervisning.
Inledning med bakgrund är skriven av professor Mats Myrberg.