Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kommunikation för ledare : om internkommunikationens betydelse för att nå framgång
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147150939
Titel
Kommunikation för ledare : om internkommunikationens betydelse för att nå framgång
Författare
Cohen, Eva
Förlag
Liber
Utgivningsår
2024
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
149 x 210 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
200 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kommunikation för ledare tydliggör varför internkommunikation är viktigt och visar hur du kan bli en motiverande och involverande ledare. Boken innehåller flera praktikfall och även intervjuer med chefer med erfarenhet från såväl mindre verksamheter som stora börsbolag.
God kommunikativ förmåga är något som utmärker duktiga ledare. Om du ska leda människor behöver du därför prioritera att kommunicera. Chefens kommunikationsuppdrag handlar om tillit, tydlighet och i grund och botten om respekt. Vill du nå framgång och få medarbetarna med dig, inte minst vid förändringar, behöver du på djupet förstå kommunikationsuppdragets strategiska dimension.
Kommunikation för ledare är en handbok med insikter, kunskap och praktiska råd som kan göra skillnad på riktigt. Den riktar sig till ledare i både större och mindre organisationer.
Om författaren
Eva Cohen är ekonom med mångårig erfarenhet av kommunikations- och företagsledningsfrågor i olika roller, inte minst som kommunikations- och marknadschef på företag inom tjänstesektorn. Hon arbetar idag som kommunikationsstrateg och projektledare på Svensk Handel. Tidigare har hon skrivit Lönsammare butik med fokus på intäkter. Boken var en av finalisterna i Årets Marknadsföringsbok 2010.