Good to great : why some companies make the leap and other's don't
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Försättsbladen har blivit vikta och fått fläckar, i övrigt är boken i nära nyskick.
En modern klassiker inom management och företagsstrategi. Jim Collins och hans team identifierade universella principer som skiljer bra företag från exceptionella över långsiktig tillväxt. Kapitel som “Level 5 Leadership”, “Hedgehog Concept” och “Flywheel” har blivit tongivande inom ledarskap och organisationsutveckling.
Passar såväl praktiserande ledare, konsulter, studenter som affärsintresserade läsare.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
